درمان خانگی کمر درد حاد

داروهای ضد التهاب :
داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به کاهش درد و التهاب کمک می کند. برخی از این داروها مانند آسپرین غیر تجویزی و برخی دیگر تنها با نسخه قابل تهیه است. عوارض احتمالی این داروها نفخ، سوزش سر دل، حالت تهوع، سرگیجه و اسهال است. در صورت بروز این علائم و پایدار بودن آن مصرف دارو را قطع و به پزشک خود اطلاع دهید.

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید:
در ابتدا تا ۵ روز از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید به این صورت که هر دو ساعت به مدت ۱۵ دقیقه کمپرس گرم روی کمر قرار دهید و سپس کمپرس سرد را قرار دهید. کمپرس سرد و گرم در موارد ابتلا به کمردرد حاد یا مزمن می تواند التهاب را کاهش دهد. برای قرار دادن کمپرس سرد لازم است قبل از قرار دادن کیسه یخ روی کمر آن را درون یک حوله بپیچید تا به بیمار شوک وارد نکند.

به طور مرتب حمام آب گرم همراه با سولفات منیزیم بگیرید:

این روش خصوصا در صورتی که کمردرد شما ناشی از کار روزانه یا ایستادن های مداوم باشد موثر است. سولفات منیزم می تواند موجب تسکین عضلات ملتهب شود. پزشکان به این روش هیدروتراپی می گویند. آب نباید بیش از حد داغ باشد. این روش موجب بهبود عملکرد عصب ها و جریان خون در نواحی آسیب دیده کمر می شود. در حین حمام بدن خود را ماساژ دهید. به این علت که در حین حمام عضلات شما شل می شوند ، این موقع زمان خوبی برای رفع گرفتگی عضلات است.

درمان خانگی کمر درد حاد