دکتر علیرضا مقتدری

فلوشیپ اینترونشنال درد

درد در مرکز یا بین انگشتان پا

مورتون نوروما ( درد در مرکز یا بین انگشتان پا )

احساس درد در مرکز پا یا بین انگشتان پا میتواند نشاندهنده بیماری نوروما (رشد غیرطبیعی عصبی) باشد.
افزایش غیرطبیعی ضخامت بافت اطراف عصب نسبت به بقیه قسمتهای انگشتان پا میتواند باعث سوزش، بیحسی، درد یا انتشار درد به مناطق اطراف آن شود. این وضعیت، بهعنوان نوروما مورتون شناخته میشود که اغلب در کف پا بین انگشتان سوم و چهارم بروز میکند.

پاشنه بلند و پنجه باریک میتواند سبب رشد غیرطبیعی عصبی (نوروما) شود که به نوبه خود باعث درد و بیحسی انگشتان خواهد شد. این عارضه در زنان 10برابر شایعتر از مردان است که این تفاوت به دلیل پوشیدن کفشهای تنگ، پاشنههای بلند یا بسیار صاف در زنان است.

پیشگیری و درمان این عارضه متفاوت است. بسته به شدت نوروما درمان ممکن است شامل پوشیدن کفش راحت و جادار باشد و تزريق مواد ضد التهاب در محل نوروما یا در مواقع حاد به عمل جراحی نیاز شود.

در صورت مشاهده نخستین نشانه از مشکل به پزشک مراجعه کنید، چراکه این وضعیت میتواند به سرعت وخامت یابد.